Crasuder Admin
En Sevdiği Marka : Mesaj Sayısı : 39 Kayıt tarihi : 30/11/09 Yaş : 29 Nerden : İst
| Konu: PTTM Harita Yapımı (Resimli Anlatım) Paz Ara. 06, 2009 1:39 pm | |
| 1)Belgelerim\18 WoS Pedal to the Metal\config dosyasını açıyorsunuz.
2)Açtığınız dosyadan sırasıyla (uset r_fullscreen "1" yazmakta onu uset r_fullscreen "0" şekline getirin daha sonra konsolu açmak için uset g_console "o"yazmakta uset g_console "1") haline getirin ve kayıt edin
3)Oyunu açın oyun açıldığında 800x600 formatında görunecek bunu 1024x768 yaparsanız eski halini alır.
4)Harata yapmak için önce konsolu açalım konsolu (" ve é) harfi bulunan düğmedir.
5)Açılan konsola (edit yazarsanız yeni harita edit america yazarsanız oyunun kendi haritası gelir) yazdığınızda karşınıza aşağıdaki gibi bir sayfa açılır. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]6) new map: yeni harita yapmanızı sağlar load map: yapmış olduğunuz haritayı açmanızı sağlar save map ile build map: haritayı kayıt etmenizi sağlar set default varsayılanlara geri döner run map: yapmış olduğunuz haritanın kayıt ettikten sonra oyuna dönüp oynasını sağlar quit: haritadan çıkmanızı sağlar help: yardım ama birşey yazmıyor setting ayarlar
Harita yapımında bulunan kısa yollar F1 = yardım ESC = iptal
1 = yol 2 = prefab 3 = buildins 4 = model 5 = misc parça
E = yeni parça R = rota x y z P = parça mülk C = görünüm mod 3d S = yer başlatır D = sil F = bul H = yükseklik B = pulu seç N = boğum mülk M = hareket parça
Haritada birşey çizeceğimizde devamlı "E" düğmesini kullanacağız. Eğer haritada olmadığını düşündüğünüz yeri silmek içinde "D" düğmesini kullanacağız. "H" düğmesi birşeyi yükseltmek veya alçakmak için kullanılır. "M" düğmesi eklediğimiz bir parçayı başkabir yere taşımak için kullanacağız. "F" düğmesi gitmek isteğimiz şehre daha kolay gitmemizi sağlar. "C"düğmesi yapmış olduğunuz yeri ya da yerleri sanki oyundaymış gibi gösterir. "M" düğmesine bastığınızda sağ üst köşede oyunda haritayı gösteren bölüm gibi buradada haritayı gösterir.
Yol Yapımı Haritaya yol eklemek için önce "e" sonra "1" bastığınızda fare ile yol çizmeye başlarsınız. Haritaya yol çizerken yolun şekini, boyutunu, renklerini, korumalıkarını, kısaca bir yolda olması gerekenleri eklemek için şu tuşları kullanacağız "e" >"1" >"boşluk bırakma tuşu" bunu yaptığımızda aşağıdaki bölüm karşımıza gelecek buradan istediklerimizi ayarladıktan sonra "ok"basıp fare ile çizme başlıyabiliriz. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]road type: Yol şekilleri yani tek şerit, çift şerit, üç şerit, gibi road shader: Asfaltın renklerini yani normal yol, karlı yol, kumlu yol gibi center shader: Bazı yolların ortası kırmızı seritle gösterilen noktanın rengini değiştirir. Mesela çimen rengi, kar rengi gibi..[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]road: şehir dışı yani yukarıdaki resimde görüldüğü gibi yollara kardırım koymaz. city road: şehir içlerine kaldırım koyar. Yukarıdaki resimde görünür. Ama bunu seçtiğinizde en altda bulunan "sidewalk size" ile kaldırımın genişliğini onların üstünde bulunan "sidewalk" ile kaldırımın rengini daha doğrusu şeklini yapabilirsiniz. Yani kardırım eklemek için yapılması gerekenleri aşağıdaki resimde gösteriliyor. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]terrain: yol koymaz ama yol çizer gibi yolların yan tarafını çizer aşağıda görüldüğü gibi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]show in ui map: yolların oyunda harita bölümünde görülmemesini sağlar hani oyunun kendi haritasında gizli yolların oyun haritasında görülmediği gibi no trafic: oyunda trafiğin olmasını istemeğindin yerlerde kullanılır left: yolun sol tarafının yapıldığı bölüm right: yolun sağ tarafının yapıldığı bölüm
Aşağıda bulunanlar yolun sağ ve sol tarfında da aynı işlemleri görür isimlerindende anlaşılacağı gibi
model: bu bölümde yollara lamba vs gibi şeyler koyulur. model offset: aşağıdaki resimde görünen lamba direklerinde ilk lamba yolun ortasında durması ikincisinin yolun kenarında durmasının sebebi bundandır. İlkinde model offset 0 ikincisinde ise 1000 dir.railing: bu bölümde yollara bariyer vb şeyler koyulur. invert railng: aynı hizada bulunan bariyer vb birbirlerne bitisik olarak devam etmesini sağlar. railng offset: model offset yaptığının aynısını yapar. terrain shader: yolların yan taraflarını değiştirir. Yani yeşillik karlık vb. aşağıdaki resimde de gösterilmiştir. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]quad count: bu bölüm yolun yan taraflarının yani terrain shader bölümünde anlattığım yerlerin uzunluğunu ayarlar. aşağıdaki resimdeki gibi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]terrain profile: yolların yan taraflarının şeklini değiştirir. aşağıdaki resimde olduğu gibi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]vegetation: Yolun yan taraflarında yani terrain shader anlattığım yerlere ağaçlar ekler. aşağıdaki resimdeki gibi. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yol Tabelaları Eklemek
Yol yapma bölümünün en alt tarafında bulunan "edit sings" düğmesine bastığımızda karşımıza yollara tabela ekleme vb işlemler için önümüze aşağıdaki resim gelir.[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu ekranı ilk açtığımızda karşımıza üsteki gibi gelir.
add: Yeni digns açar aşağıdaki resimde olduğu gibi[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]remove: açmış olduğumuz singsi siler. model: yola eklemek istediğimiz tabelaları, bariyerleri, ve pttm oyununun kendi haritasında şehirlerin içinde bulunan arabaları eklendiği yerdir. left ve right: yolun sağ ve sol tarafına koyulmasını istediğimiz yöne koylur. | |
|